V A Game of Thrones LCG se hráč vžije do role jednoho z velkých rodů Westerosu a bude bojovat za svoji čest, rod a ideály aby dostáhl víteztví. Každý rod je jiný a jelikož je hra inspirována knihami George R.R. Martina - Píseň Ledu a Ohně, tak kdo tyto knihy četl tak může tušit jaké přenosti, který rod má. Ano opravdu se designéři snažily aby jednotlivé rody ve hře měli podobné vlastnosti jako jejich knižní předlohy. I různé charaktery mají často svoje vlastnosti podobné nebo založené na těch z knihy. Není to ale vždy jednoduché. Ve herní terminologii se vlastnosti charakter a nebo knižní hraní či skládání balíků označuje jako "nedly" podle jedné velmi staré terminologie. Neknižní věci jsou pak označovány jako "unnedly".
House Stark - "Winter is comming"
Rod Starků, seveřanů vychovaných v drsných podmínkách pro které je čest vším, se ve hře prezentuje jako rod silně zaměřený na Military chalenge a cílené zabíjení. Jsou to prostě drsňáci proti kterým si na souboj zbraněmi nikdo jen tak netroufne. Na power jsou také celkem silní i když mocichtivým Baratheonům konkurovat nemůžou. Jejich největší slabinou je intrika. U jejich charakterů je tato ikona spíše vzácnost a tak se buď musí velmi snažit aby tyto challenge vyhrávali a nebo se do nic raději ani nepouští. Se slabou intrikou se pojí nedostatečná ochrana ruky před zahazováním karet od soupeřů a tak se v jejich buildech s eventy spíše šetří. Jejich rodový keyword Stalwart, který umožňuje zabitým charakterům se vracet do hry, se jako pozůstatek z CCG se moc neujal. Z ostatních keywordů mají nejčastěji deadly, další zabíjení. Mají specifickou agendu Siege of Winterfell, která podporuje jejich heavy military decky. Další možností buildů jsou Tully, kteří jsou spíše devenzivní a mají i částečnou ochranu na intriku. Dálší možný build co FFG samo nabízí jsou Direwolfové, ti jsou však z herního hlediska zatím slabý. Díky hodně charakterům s nízkou cenou se dá u Starků také postavit weenie deck - tedy balík založený na levných charakterech s rychlou obnovou. Nevýhodou je slabé draw, které v poslední rozšíření LoW, ale značně vylepšil Blackfish a Guard at Riverrun. Dále Starkové dobře fungují v zimě a mohou tak ze zimy dobře škodit soupeři i težit pro sebe. V poslední řadě se dá postavit nový Bolton build založen opět na levných charakterch, kteří ale jako v knize rádi mění strany a tak je nutné si je pohlídat, aby se neobrátili proti vám.
+ Silná military, cílené zabíjení, silová převaha
- intrika, kontrola hry
House Lannister - "Hear me roar"
Lannisterské balíky velmi dobře odpovídají své reputaci v knize. Doslova "kadí" zlato v čele s lordem Tywinem. Jejich výhodou je tedy velký příjem zlata oproti ostatním rodům. Dále mají silný mechanismus náběru karet tzv. draw. Lannisteři jsou známi svými pletichami a jsou tak velmi dobří v intrice, dokáží tak ochránit svoji ruku plnou nechutných event a zbavit se těch soupeřových. Jejich speciální mechanikou která je provází už od počátku hry je klekání, kdy přes různé efekty dokáží poklekat soupeři důležité charaktery a znemožní mu tak hrát to co on potřebuje. Jejich rodový keyword infamy se od do CCG také moc neujal. S všeobecných keywordů tak mají především stealth, který jim umožňuje obcházet nepřátelovy charaktery. Jelikož nemají ještě vlastní rozšíření tak krom klasického kneel buildu se můžeme setkat povětšinou jen s novým Clansmenn buildem, který je zatím v plenkách a je zaměřen spíše na militry a s osvědčeným shadows buildem, který většinou ale zase skončí u klekání či znehybňování soupeřových charakterů. Slabinami Lannisterů je absennce power ikon, a pomalejší náběh powerů a tak i slabší rozjez.
+ goldy, draw, intrika, klekání
- power, pomalý rozjezd, závislost na klíčových kartách
House Baratheon - "Ours is the fury"
Rod Baratheonů, královský rod Westerosu, se vyznačuje podobně jako v knize velkým počtem lordů a králů. Jejich velkou předností je rychlý nástup do hry a rychlý náběr powerů. Mají největší převahu v power ikonách. Jejich rodový keyword Vigilant, který umožňuje vstávat v útoku po vyhraných challengích, je nejlepší ze všech v celém LCG. Umocňuje to jejich náběr powerů zejména na charakterech s renown, kterých mají požehnaně. Tuto mechaniku ještě umocňují další efekty, které stoupají charaktery, které již klečí. Nejčastěji se setkáváme s noble buildy, využívající právě lordy a krále podpořené jejich rytíři. Nová Knights agenda z expanze KotS pak posiluje jejich jinak velmi slabý draw engine. Další oblíbený build je nyní kolem Mellisandy a jejich fanatickách Assaiů, kteří jsou silní na intriku a umožňují kdejaké triky. Baratheoni mohou svůj build založit i na shadows kartách a z počasí si mohou vybírat, ale nejsou to tak silné efekty jako např. u Starků.
+ rychlý náběr powerů, vstávání charakterů
- drahé charaktery, nejslabší draw
House Targaryen - "Fire and blood"
Kdysi vládnoucí rod Targaryenů musel uprchnout za moře, kde se jich hrstka spojila pod vedením královny Daenerys. Číma ale disponují Targaryeni jsou Draci, s novou expanzí Queen of Dragons jsou draci velkými pány na bitevním poli. Výsadou Targaryenů je také tzv. pálení, tedy snižování síly charakterů na 0 a jejich následné zabití. Další výhodou Targaryenů je nejsilnější attachment control, nějáké otravné attachmenty od soupeře pro ně nejsou žádný problém. Jejich rodový keyword Ambush se moc nepodporoval ale nyní zažívá boom a umožňuje hraní karet přímo do hry za influenci místo zlata a často se hodí, nutné je však nashromáždit dostatek influance ja jejich hraní. Tagraryeni jsou dobří v létě a dobře se s nimi hraje i shadows mechanika, jen jim chybí trochu zlato na drahé charaktery. Jejich challenge jsou také celkem vyrovnané i když intrika je asi nejslabší. Nově se můžeme setkat i s buildy zaměřenými na dothraki, kteří jsou silně military orientovaní avšak různé mechanismy zvláště přes Queensguardy jim umožňují dotadečné efekty jako by vyhráli i jiné challenge pouze za military. Předností rodu je také nejlepší rekurze karet z dead a discard pilu.
+ pálení, attachment control, rekurze
- závislost na unikátních kartách (především lokace), nedostatek zdrojů (zlato i influance), draw
House Greyjoy - "We do not saw"
Greyjoyové jsou drsní piráti a vládci moří, nestarají se o žádnou čest a plení kde je jen příležitost. Jejich pověst plná brutality je předchází. Ve hře se vyznačují především silnou military, doplněnou o jejich rodový keyword intimidate, kdy charaktery s nižší silou než právě útočící si sílu vůbec nepočítají. Mají tak rychlý zisk powerů hlavně díky unopposed a krásnou koncovku s plotem Rise od the Kraken. Jejich charaktery také často mají stealth nebo mechaniky jak docílit dalších unopposed challengí. Je to rod který se převážně vyznačuje zachraňováním svých charakterů a tak se o prohrané military většinou nestarají a vše vrhají do útoku. Další možností builde je tzv. odemýlání decku, kdy jsou schopni do 4-5 plotů discardovat soupeři všechny karty a on pak nemá s čím dále hrát. Tento build je však velmi težký a je nutné se po dobu odemýlání soupeřova decku úspěšně bránit. Greyjoyové jsou dále dobří v zimě a využívají dobře zimních efektů, léto jim většinou vadí. Další silnou stránkou Greyjoyů je bezkonkurenční kontrol lokací, které plení z moře. V posledním cyklu se objevila možnost buildu kolem Raiderů (nájezdníků), tento build je zatím ale slabý a čaká na další podporu v CP.
+ save, unopposed, kontrol lokací
- problém s cannot be saved, slabší intrika a draw
House Martell - "Unbow, Unbent, Unbroken"
Říká se to nejlepší nakonec a stejně jako se v knize objevují Martellové až nakonec tak se obejvují i v LCG avšak zaujímají hned přední pozice mezi rody. Jejich předností je řada triků někdy až nechutných, kdy soupeř nemá jinou šanci než se vzdát. Tito jižané mají největší přednost v tzv. výhrách v porážce, kdy za prohrané challenge získávají powery apod. Vše je doplněno rodovým keywordem Vengeful, kdy po prohraných challengích v obraně charaktery stoupají. Mají většinou pomalý nástup a musí rozvinou svoji linii útoku, kdy pak soupeře buď vyčerpají a nebo zasadí smrtící úder. Mají jedny z nejsilnějších karet ve hře jako Taste of Blood, Red Viper či Venomous Blade. Mají také velmi dobrou mechaniku na put into hand (něco jako draw, ale navíc obchází drawcap 5 karet na kolo). Většinou se staví na hodně eventech které ve hře udrží přes silnou intriku. Jsou pak dobří v létě, které využívají především Dayne knighti - jedná se o spíše silový build, ale doplněný o pár martellských event dokáže nadělat soupeři také pěknou paseku. Mají také dobrá kontrol hry díky různým cancel efektům. V posledním cyklu CP se objevil nový build založený na Sand Snake charakterech, který se zdá také velmi dobrý.
+ put into hand, kontrola hry, výhry v pořážce
- pomalý rozjezd, náročné na ovládání, slabší power