znovu jsem si přečetl Shadows pravidla a teda některé věci jsem hrával špatně. Podle přesných pravidel mi připadnou Shadows Eventy dost slabé, abych hral event na začátku fáze a protihráč se mohl na něj připravit přitom on mlaskne event z ruky a je to pro mě opravdu překvápko.
To stejné i vyvolání charakterů (už na tebe Dandali nevyskočí Syrio Forel zpoza rohu a nepraskne tě turnajovým mečem po hlavě, aby se hned nato schoval). Takže celé překvapení tehle mechaniky je v tom že protihráč je najehlách co vlastně na začátku třeba Challege vytáhneš a pokud nemáš iniciativu tak to pro něj žádné překvapení není a tento charakter ani nemusí přežít do tvé části soubojů.
Na mechaniku nezanevřu, ale už mi nepřipadne tak úžasná.
Andre
7. October 2009 - 13:47
Permalink
Charakter "stínovitosti"
Hmm, hlavní výhoda shadows karet se dají shrnout do dvou slov. Rekurze a protekce. Řada event se Ti po zahrání vrací zpět do ruky a podmínky k této rekurzi nebývají často nijak drastické, takže můžeš danou eventu celkem přičinlivě rotovat. To má smysl především u "hate event" (discard attachments, location and so on). Totéž se týká i řady efektů na non-event shadows kartách, kteroužto výhodu tématizují především Lanni se svým rekurzi podporujícím Tywinem. Mohou tak získat opakovaný přístup k několika poměrně slušným efektům.
Protekce proto, že karty v shadows jsou v podstatě nedoknutelné. Je to slušná ochrana proti všudypřítomným resetům a dále ochrana před rozbujelou intrikou. Je však třeba vzít v úvahu dvě skutečnosti. Povaha hraní shadows karet "at the beginning of each phase" s tím, že má přednost před všemi ("at the beginning of each phase" efekty) je problémem stejně jako výhodou. V případě plotu Winter Storm (LCG hráči prominou) je to jednoznačně nevýhodou, v případě ovlivňování třeba výsledků dominance naopak výhoda. Jinak máš samozřejmě pravdu, že nutnost hraní na počátku, v případě, že nemáš iniciativu, mechaniku trochu "nerfuje".
Ochrana před intrikou je věc dobrá, nicméně čím více "shadows" karet si budeš chránit v shadows zóně, tím více budou intrice vystavené non-shadows karty ve Tvé ruce. A to už jen z prostého hlediska statistiky.