House Martell

Martell


Military: 6
Intrigue: 9
Power: 5
Renown: 3
Deadly: 10
Stealth: 10

Build: Heavy event, Trickery, Noble, Revenge, Maester, Knights.

Agendy: Heir to the Iron Throne, Small council, Maesters of the Citadel, Knights of the Realm, Princes of the South.

Unbow, Unbent, Unbroken! - Nakonec jsem si nechal rod, který je nejobtížnější na ovládání i stavbu a tudíž nejméně vhodný pro začínající hráče (ale na něčem se začít musí a kdo začne s Martelly, tak bude později odměněn skvělými herními zážitky). Devízou tohoto rodu jsou manipulace, neviděná a překvapující kontrola, vytváření hrozby, aniž by musela být naplněna a krev za krev. Martell dokáže manipulovat s ikonami, umí je odebírat chrakterům soupeře a svým je přidávat. Umí odstraňovat soupeře z již probíhajících výzev a tím je rušit. A především má veliké množství event se zničujícími mechanikami, které pracují s tzv. vítězstvím z porážky. Když Martell prohraje výzvu, dokáže ji proměnit ve svou výhodu, reagovat pozitivním efektem. Toto doplňují ještě "revenge" mechaniky, kdy za zabití Martellského charakteru například zaplatí soupeř smrtí charakteru se stejnou silou. A celé tohle obecně posiluje velmi silný náběr karet mezi rody. Rychle dostávají karty do ruky, rychle se jim tam množí eventy a tím si rozšiřují možnosti. Jsou skutečně silní v intrice a jeho stealth charaktery překonávají val nepřítele, aniž by se ho dotkly.

Trickery varianty decků uberou na přesouvání ikon a přidají na speciálních eventách. Noble varianty využívají Noble crestu (devíza postavy - kupříkladu Viper na obrázku je zrozen jako aristokrat a proto "prstýnkový" Noble crest dole vpravo) ke spouštění speciálních abilit a event, zvláště v kombinaci s řízenou discardací a řízeným vracením charakterů zpět do ruky.

Revenge buildy se vyžívají v tom, že soupeři platí krev za krev, stejnou mincí a tak ho omezují. A nakonec Martellští rytíři v čele s Temnohvězdou (Darkstarem) ještě zrychlují svůj náběr karet a soupeřův občas omezí, aby ve spojení se silnou intrikou neustále ukrajovali soupeřovu ruku, až ji zničí.

Obecně vzato jsou Martellové nejtechničtějším rodem a vyžadují zkušenost. Balíky jsou středně rychlé až pomalé, naprosto ideální do hry více hráčů, kdy se z nich stává nepřekonatelný control. Nabízejí nejkrásnější comba.

V současnosti mají agendu Princes of the South, která umožňuje hrát dva stejné ploty v plot decku (jinak můžete mít zpravidla jen jednu kopii každého plotu). Tato agenda je velmi využívaná, protože Martellské decky se občas stavějí na výhrách ze slabosti a tak ocení zařazení dvou “reset” plotů a díky odebírání ikon, vynikajících unikátních charakterů získávají nad stále redukovaným protivníkem převahu. Ale lze je postavit i ze síly. Například tzv. Boneway (území v Dorne) balík je schopen tvrdě oponenta ničit v military, klekat mu charaktery a získat tak zdánlivě devízy dvou rodů (Starků a Lannisterů), při zachování některých unikátních Martellských triků.

Rodový keyword jen potvrzuje Oberynovo vyprávění o reakci Dorne na zvůli Vysoké Zahrady - "... a klečící muži opět povstali." Keyword vengeful umožňuje, aby dané postavy povstali po porážce v obraně. Jakési "jedovaté" poučení se z porážky. Poučení je pro Martelly, "jed" ovšem pro soupeře. Vynikající schopnost.


Přednosti: "Výhry v porážce", manipulace s ikonami, combo synergie, kontrola soupeřovy ruky v nevídaném rozsahu.

Slabiny: Rychlé military mašiny, rychlé power balíky, náročné ovládání (ale to je stejně tak předností u zkušených hráčů).