House Lannister

Lannister


Military: 5
Intrigue: 10
Power: 6
Renown: 4
Deadly: 4
Stealth: 9

Build: Kneel, Trait manipulation, Infamy, Clansman, Maester, Highgarden, Tywin super-kneel.

Agendy: Defenders of the North, Small council, Maesters of the Citadel, The Twins, Kings of Deceit.

Hear me roar! - Lannisterské balíky velmi dobře odpovídají své reputaci v knize. Doslova "kadí" zlato v čele s lordem Tywinem a prakticky nikdy se vám nestane, že by nebylo v jen trochu rozvinuté hře dostatek zlata. Devízou tohoto rodu je velmi silná intrika podpořená často se vyskytujícím stealth keywordem (tyto postavy se dokáží proplížit kolem jiných postav, které stealth nemají a tak je vyřadí z momentálního souboje). Soupeřům čistí ruku a ještě je ohrožuje přes intriku řízenými odstraněními postav ze hry či různým licitováním s výsledky soubojů, případně útokem z porážky. Disponují řadou podpůrných nabírání powerů v průběhu intriky a obecně je právě ona jejich doménou. Jsou velmi silní i na řízenou discardaci karet ze soupeřovy ruky, což je mnohem silnější než klasická intrika. Obecně také platí, že jejich karetní náběr je velmi silný, vlastně nejsilnější v celé hře - v těsném závěsu za nimi jsou Martellové.

Pestrost jejich buildů je však značná. Lannisteři bývávají začasto úspěšní i na military a power, protože umí mnohými způsoby soupeřovy postavy "poklekat", zbavovat attachmentů (předměty či tituly) a powerů. Tyto balíky jsou také velmi silné v tzv. kriplení - cíleném ověšování postav soupeře různými negativními "hejblátky" (například dovedně vytáhnou na postavu špínu z minulosti a vejde v obecnou známost, že postava je "bastardem").

Dalším čistým zlatem jsou manipulace s "traits" (označení příslušnosti dané karty - Joffrey na obrázku je například lord a zároveň král), které přes řadu mechanik fungují jako náběr poweru a také především jako řízená discardace-kill ze hry. Jedná se o velmi silný kontrolní prvek ve hře.

Maester mechanika je velmi zajímavá - znamená řadu velmi nebezpečných mistrů, kteří přes své znalosti (anebo právě pro ně) jen nesnadno umírají, neklekají, nabírají karty (holohlavý Pycelle je na to odborníkem) a mají v zásobě pár ošklivých triků.

Rozšíření 5KE a AHoTa zvětšila Lannisterskou pestrost o velmi zajímavé klanové mechaniky, které v kombinaci s infamy (umisťovaní powerů na karty s infamy namísto na kartu domu a tak si spouštějí speciální dovednosti a zároveň odnímají soupeři možnost získávat power) spouští řadu velmi silných kontrolních mechanismů klanů. Klany zároveň přinášejí částečné oslabení intriky, ale obrovské navýšení military. Jedná se o velmi perspektivní build.

V současnosti také disponují "house only" agendou Kings of Deceit, která jim umožní mít v plot decku jeden plot navíc a tudíž nabídne mnohem větší volbu a variabilitu v plotech. Je to zajímavé konstrukční ozvláštnění, ale tato agenda není natolik využívaná.

Velmi zajímavá je stavba kolem lorda Tywina (z Thornů), děsivý super klekací deck, který udrží postavy a lokace v neprovozuschopném stavu, je-li hrán správně. Maximalizuje pozici lorda Tywina jako správce Západozemí, na druhou stranu však z něj činí lákavý cíl, který musí být zlikvidován za každou cenu. Ve veliké síle se tak skrývá i jistá křehkost.

Přednosti: Pestrost mechanik, příjem zlata, rychlost.

Slabiny: Závislost na určitých klíčových mechanikách, občas snadno zasažitelných soupeřem ze hry (nositeli jsou často postavy, lokace).